Šušak, D. (2020). PRIJESTUP KAO ESTETSKI I ETIČKI ČIN:
Političnost psihoze i institucionalna psihopatologizacija pojma zla
*
Rupture, rezovi i diskontinuiteti // Narativi straha (Diplomski rad). Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Akademija dramske umjetnosti. Preuzeto s https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:205:922280
Šušak, Dorotea. "PRIJESTUP KAO ESTETSKI I ETIČKI ČIN:
Političnost psihoze i institucionalna psihopatologizacija pojma zla
*
Rupture, rezovi i diskontinuiteti // Narativi straha." Diplomski rad, Sveučilište u Zagrebu, Akademija dramske umjetnosti, 2020. https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:205:922280
Šušak, Dorotea. "PRIJESTUP KAO ESTETSKI I ETIČKI ČIN:
Političnost psihoze i institucionalna psihopatologizacija pojma zla
*
Rupture, rezovi i diskontinuiteti // Narativi straha." Diplomski rad, Sveučilište u Zagrebu, Akademija dramske umjetnosti, 2020. https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:205:922280
Šušak, D. (2020). 'PRIJESTUP KAO ESTETSKI I ETIČKI ČIN:
Političnost psihoze i institucionalna psihopatologizacija pojma zla
*
Rupture, rezovi i diskontinuiteti // Narativi straha', Diplomski rad, Sveučilište u Zagrebu, Akademija dramske umjetnosti, citirano: 03.12.2024., https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:205:922280
Šušak D. PRIJESTUP KAO ESTETSKI I ETIČKI ČIN:
Političnost psihoze i institucionalna psihopatologizacija pojma zla
*
Rupture, rezovi i diskontinuiteti // Narativi straha [Diplomski rad]. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Akademija dramske umjetnosti; 2020 [pristupljeno 03.12.2024.] Dostupno na: https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:205:922280
D. Šušak, "PRIJESTUP KAO ESTETSKI I ETIČKI ČIN:
Političnost psihoze i institucionalna psihopatologizacija pojma zla
*
Rupture, rezovi i diskontinuiteti // Narativi straha", Diplomski rad, Sveučilište u Zagrebu, Akademija dramske umjetnosti, Zagreb, 2020. Dostupno na: https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:205:922280
Prijavite se u repozitorij kako biste mogli spremiti objekt u svoju listu.
PRIJESTUP KAO ESTETSKI I ETIČKI ČIN:
Političnost psihoze i institucionalna psihopatologizacija pojma zla
*
Rupture, rezovi i diskontinuiteti // Narativi straha
Naslov (engleski)
TRANSGRESSION AS AN AESTHETICAL AND ETHICAL ACT:
The Politics of Psychosis and the Institutional Psycho-Pathologization of 'Evil'
*
Ruptures, cuts and discontinuities // Narratives of Fear
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj
Sveučilište u Zagrebu Akademija dramske umjetnosti (Odsjek dramaturgije) Zagreb
Datum i država obrane
2020-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana
UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti) Dramaturgija izvedbe
Sažetak
Ovaj rad predstavlja diplomsko istraživanje na usmjerenju dramaturgije izvedbe te se sastoji od tri cjeline: teorijskog istraživanja, istraživačkog rada na dramaturgiji izvedbe te autoreferencijalnog rada. Teorijsko istraživanje teži izložiti relevantna pitanja izvedbene analize estetskog i etičkog modela ‘prijestupa’, kao i odabranih performativnih mehanizama u vidu socijalno-mistificiranih pojavnosti, kao što su ‘ludilo’ i ‘zlo’, a koje se istražuje analizom dostupnih materijala i referentnih izvora. Izvedbeno istraživanje pak kroz prizmu analize autorskih radova (akustičko-eksperimentalnih snimki i kazališnih projekata) pokušava izložiti refleksiju dramaturških metoda i postupaka koji se zajednički objedinjuju mehanizmima: ‘diskontinuiteta’, ‘reza’, ‘rupture’ i ‘imobilizacije’. Objedinjena tematska nit tih je cjelina vezana uz suštinsko propitkivanje denormativizacije konstrukta linearnosti te onih afektivnih prostora (poput straha, traume ili odbacivanja) koji u tkivu društvene afektologije, mogu otvoriti prostor progresivnih propulzija.
Sažetak (engleski)
This paper presents a graduate research in the field of performance dramaturgy and consists of three parts: theoretical research, research work on performance dramaturgy and self-referential work. Theoretical research seeks to raise relevant issues of performance analysis of the aesthetic and ethical model of ‘transgression’, as well as selected performative mechanisms in the form of socially mystified phenomena, such as ‘madness’ and ‘evil’, which are explored by analyzing available materials and reference sources. Performance research, on the other hand, through the prism of analysis of author's works (acoustic-experimental recordings and theater projects) tries to present a reflection of dramaturgical methods and procedures that are jointly united by mechanisms of: ‘discontinuity’, ‘cut’, ‘rupture’ and ‘immobilization’. The unified thematic thread of these units is related to the essential questioning of the denormalization of the construct of linearity and those affective spaces (such as fear, trauma or rejection) that in the fabric of social affectology can open the space for progressive propulsions.